Usprawnienie prac przeładunkowych w magazynie w dużej mierze zależy dzisiaj od zastosowania specjalistycznych urządzeń, takich jak rampy czy śluzy uszczelniające. Jak się jednak okazuje, również niepozorne i proste w swojej konstrukcji naprowadzacze kół, odgrywają dużą rolę w obsłudze rozładunków towaru. Jeżeli dotąd nie myślałeś o ich montażu, za chwilę zmienisz zdanie. Poznaj trzy argumenty przemawiające za tym, że na placu magazynowym warto używać naprowadzaczy!
Argument nr 1: Naprowadzacze kół podnoszą wydajność magazynu
Proces przeładunku towaru może się rozpocząć w momencie, gdy auto dostawcze prawidłowo zadokuje przy rampie magazynowej. Jest to szczególnie ważne, jeśli wykorzystuje się nowoczesną rampę hydrauliczną– dzięki niej można stworzyć stabilny pomost między podłoga naczepy a podłogą hali. Urządzenie podnosi się do odpowiedniego poziomu za pomocą specjalnych siłowników – aby w perfekcyjny sposób połączyło oba obiekty, auto musi być zadokowane idealnie równo przy jego krawędzi. Naprowadzacze kół, czyli specjalnie wyprofilowane rury zamontowane na placu magazynowym, pomagają kierowcom w manewrowaniu samochodem i prawidłowym ustawieniu naczepy przy bramie załadowczej. Te proste konstrukcje działają jak odbojniki – naciskając na koła, nakierowują je na odpowiedni tor jazdy.
Dzięki naprowadzaczom kół kierowcy są w stanie znacznie szybciej prawidłowo zadokować auto. Skraca się więc czas manewrowania każdego z samochodów, a więc również całkowity czas przebywania ich na placu magazynowym. Dzięki temu w tym samym czasie można obsłużyć więcej tirów, a więc w prosty sposób podnieść wydajność magazynu.
Argument nr 2: Eliminacja zatorów i chaosu na placu magazynowym
W dużych centrach logistycznych oraz magazynach obsługujących dużą liczbę samochodów dostawczych w ciągu dnia naprowadzacze kół są zwykle standardowym wyposażeniem placu. Bez tych konstrukcji niezwykle trudno byłoby utrzymać porządek oraz zarządzać pracami rozładunkowymi. Łatwo więc wyobrazić sobie sytuację, w której tylko jeden kierowca w wyniku błędnych manewrów powoduje kolizję z innym autem. Konsekwencją jest konieczność wstrzymania prac rozładunkowych oraz zajęcie się odblokowaniem placu. To może spowodować chaos i stworzenie się długiej kolejki z samochodów oczekujących na obsługę.
Odpowiednio zamontowane naprowadzacze kół eliminują ryzyko kolizji samochodów manewrujących na placu. W tym celu przydają się również odbojniki zamocowane przy rampie, które zabezpieczają przed zderzeniem się pojazdu z elementami budynku.
Argument nr 3: Łatwe w montażu i trwałe rozwiązanie
Jeżeli chcesz zainwestować w naprowadzacze do kół, nie musisz się martwić o ich montaż. Jest on bardzo łatwy, choć wymaga solidnego wykonania – w końcu konstrukcje te muszą wytrzymać nacisk kół kilkutonowych tirów. Warto zaznaczyć, że prawidłowo i stabilnie zamontowane rury są całkowicie bezpieczne dla opon i felg. Uszkodzeniom zapobiega ich odpowiednia wysokość oraz wyprofilowanie.
Rury najczęściej przykręca się do stałego podłoża, dlatego, jeśli nie ma na nim asfaltowej wylewki, należy wykonać miejscowo odpowiednie fundamenty. Prawidłowo osadzone naprowadzacze są bardzo trwałe. Tworzące je rury są zwykle wykonane ze stali cynkowanej odpornej na korozję, która wykazuje również wysoką wytrzymałość na działanie wysokich i niskich temperatur. Odpowiednia grubość rur oraz zastosowanie wysokiej jakości stali zapewnia tym konstrukcjom także odporność na duże obciążenia wywołane naciskiem kół. W praktyce więc rozwiązanie to spełnia swoje funkcje przez wiele lat.
Podsumowanie
Myśląc o nowoczesnym systemie przeładunkowym dla swojej firmy, rozważ montaż nie tylko wygodnych ramp hydraulicznych, czy fartuchów uszczelniających, ale także naprowadzaczy kół. Decydując się na to rozwiązanie, możesz stosunkowo niewielkim kosztem i wysiłkiem poprawić szybkość oraz bezpieczeństwo rozładunków i załadunków towarów. Skontaktuj się z nami, a przedstawimy Ci najlepsze konstrukcje. Oszczędzając dzięki nim czas poświęcany na obsługę kolejnych samochodów, zwiększysz wydajność swojego magazynu i wygenerujesz większe zyski.